Selasa, 26 Jun 2012

Soalan yang hanya 2% mampu jawab


Percaya atau tidak hanya 2% peratus sajew yang boleh jawab soalan nie. Mana lagi 98%, mesti korang pelik kan. Soalan ni merupakan soalan yang dikeluarkan oleh Albert Einstein sebelum dia meninggal pada abad yang lalu, dia menyatakan seramai 98% orang di dalam dunia ni tak dapat jawab soalan ni..hanya 2% sahaja orang yang dapat jawab? 

Fikir punya fikir, aku pon t`golong dalam 98% yang tak boleh jawab soalan nie. Pening giler nak memikir. Aku ambik 30 minit nak jawab tapi tetap tak dapat jawapan. So apa kata korang pula jawab soalan nie mana tahu anda tergolong dalam 2% yang boleh jawab atau korang sama jew macam aku. hehehehe. INGAT jangan guna taktik kotor k.



Ini merupakan soalan tersebut :-
♥ Ada 5 buah rumah yang masing-masing memiliki warna berbeza.
♥ Setiap rumah dihuni seorang lelaki dengan bangsa yang berbeza-beza.
♥ Setiap penghuni menyukai satu jenis minuman tertentu.
♥ setiap mereka merokok rokok berlainan dan memelihara satu jenis haiwan tertentu.
♥ Tidak ada satupun dari kelima orang tersebut yang minum minuman yang sama, merokok rokok yang sama dan memelihara haiwan yang sama seperti penghuni yang lain.




SOALANNYA : SIAPAKAH YANG MEMELIHARA IKAN ??


Antara petunjuk yang di beri :
1. Orang Inggris tinggal di dalam rumah berwarna merah.
2. Orang Sweden memelihara anjing.
3. Orang Denmark suka minum teh.
4. Rumah berwarna hijau terletak tepat disebelah kiri rumah berwarna putih.
5. Penghuni rumah berwarna hijau suka minum kopi.
6. Orang yang merokok PallMall memelihara burung.
7. Penghuni rumah yang terletak di tengah-tengah suka minum susu.
8. Penghuni rumah berwarna kuning merokok Dunhill.
9. Orang Norway tinggal dirumah pertama.
10. Orang yang merokok Marlboro tinggal disebelah orang yang memelihara kucing.
11. Orang yang memelihara kuda tinggal disebelah orang yang merokok Dunhill.
12. Orang yang merokok Winfield suka minum bir.
13. Disebelah rumah berwarna biru tinggal orang Norway.
14. Orang Jerman merokok Rothmans.
15. Orang yang merokok Marlboro berjiran dengan orang yang minum air.


Aku ulang sekali lagi :

SOALANNYA : SIAPAKAH YANG MEMELIHARA IKAN ??




sumber here

3 sedang mengumpat:

"ISLAM INHeart" berkata...

header telah siap..boleh ambil kt sini http://2.bp.blogspot.com/-FzF_InypeFw/T-q7fhFSvXI/AAAAAAAAArQ/XSW-BX34VVQ/s1600/SDC.png

✉ ¥ana Fauzi ✉ berkata...

Hahaha , taktahu la...pening dahhh !!!:)

✉ ¥ana Fauzi ✉ berkata...

Siapa laa yang jawab eh ? HAHA