Jumaat, 20 Julai 2012

Salam Ramadhan


Dah dua minggu lebih blog nie tak berupdate. Mesti dah bersawang dan berhabuk dengan debu-debu kotoran degil *nampak sangat lappy yang berhabuk...hehehehe.. Pejam celik pejam celik dekat dua minggu juga aku dah start LI erti kata lain Latihan Industri. Sape-sape yang nak tahu aku LI kat Pejabat Tanah Kubang Pasu nama pun bik ukur tanah tak kan nak LI kat hospital kan.hehehe..

Sebelum syira melalut dengan lebih mendalam syira nak ucapkan slemat hari raya ooopppssss silap selamat berpuasa. Malam nie dah mula terawih jangan lupa tuk penuhkan surau dan masjid malam nie k. And jangan lupa tuk puasa sok k jangan buat-buat lupa yew.hehehehehe..

Antara bulan Islam bulan Ramadhan la yang paling happening sebab suasana dye lain dari bulan-bulan yang lain. Korang mesti rasa apew yang aku rasa kan. Hayati dan beramal mulia lah dibulan yang baik ini. Tapi ingat bukan bulan nie sajew tapi bulan-bulan yang lain juga *ingat tuk diri sendiri juga*. 

pakcik google


Lafaz niat untuk sebulan puasa


Sahaja aku berpuasa keseluruhan bulan Ramadhan kerana Allah Ta”ala

Lafaz niat puasa (harian)

niatharianpuasa

Sahaja aku berpuasa esok hari menunaikan Fardhu Ramadhan tahun ini kerana Allah Ta’ala
nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa


Doa Berbuka Puasa


doaberbuka

Ya Allah bagi Engkau aku berpuasa dan dengan Engkau beriman aku dengan rezeki Engkau aku berbuka dengan rahmat Engkau wahai yang Maha Pengasih dan Penyayang.
allahumma laka somtu wa bika aamantu wa ‘alaa rizqika afthartu birahmatika ya arhamarrohimin




Doa Selepas Berbuka Puasa


doasesudahberbuka
Ya Allah! Kerana Engkau aku berbuka puasa dan kepada Engkau aku beriman dan atas rezeki dari Engkau aku berbuka puasa telah hilang dahaga sudah menjadi basah segala urat. Ya Allah! Aku minta diampuni dosaku dengan rahmat Engkau yang meliputi segala sesuatu.

*ada sape-sape nak pos kad raya kat syira..:) 



0 sedang mengumpat: